Správa šablon

<< Klikněte pro zobrazení obsahu >>

Správa šablon

Interní uživatel s rolí Administrátor šablon k dispozici přes menu Administrace dynamické části záložku Správa šablon, která slouží k definici či úpravám systémových šablon. Na záložce jsou k dispozici tlačítka:

Nový - slouží k založení nové šablony. Po kliknutí na toto tlačítko se zobrazí Detail šablony.

Import - tlačítko umožňuje naimportovat šablony ze souboru. Uživatel může pomocí tlačítka Procházet vybat soubor z úložiště svého PC. Po vybrání souboru použije tlačítko Importovat šablony ze souboru.

Export - tlačítko umožňuje exportovat vybrané šablony.

 

Tabulka Seznam šablon obsahuje sloupce:

Uživatelský název - název šablony

Bussiness objekt - objekt aplikace, na který je šablona navázána.

Typ dokumentu - typ dokumentu z číselníku, na který je šablona navázána.

Systémová - jestli se jedná o systémovou šablonu či nikoliv.

ToDo - příznak jestli je u šablony nutné ještě něco upravit (dodělat).

Bin.data - příznak, jestli obsahuje binární data.

 

Detail šablony

V detailu šablony jsou k dispozici následující akce a položky:

 

Uložit - tlačítko, které uloží změny provedené v detailu šablony.

Kopie - vytvoří kopii aktuální šablony. Při úpravách doporučujeme vytvářet kopii, aby původní šablona zůstala (v případě zrušení změn).

Pokus generování - tlačítko umožňuje zkušebně vygenerovat šablonu.

Download šablony - stáhne šablonu do počítače.

Zpět - tlačítko vrátí uživatele na předchozí stránku.

 

Základní údaje

ID šablony - needitovatelný údaj, každé šabloně je přiřazeno unikátní ID.

Datum aktualizace - needitovatelný údaj, zobrazuje se datum a čas poslední aktualizace.

Uživatelský název - povinný údaj, uživatel přiřadí šabloně název, který bude v přehledu šablon napomáhat lepší identifikaci.

Strom pro načtení dat - jedná se o předvyplněné pole a doporučujeme jeho nastavení neměnit. Seznam nabízených stromů pro načtení dat je obsahově vázán na výběr hodnoty „Navázaný objekt“ v části Užité objekty dané šablony. Pokud se tedy nenabízí v seznamu žádný strom pro načtení dat, je potřeba zkontrolovat vyplnění uvedeného pole „Navázaný objekt“. Ikona zobrazit_url umožní zobrazení detailu stromu do nového okna. Upozornění: výběr položky „Strom pro načtení dat“ ovlivňuje poté nabídku datových prvků dostupných na editované šabloně.

Popis - nepovinný údaj, ve kterém uživatel může přidat popis dané šablony pro lepší identifikaci šablony ostatními uživateli (např. určení, k jaké dané výzvě či objektu se šablona váže apod.).

Metoda pro změnu dat objektu před generováním - výběr metody pro změnu dat objektu.

Patří k modulu - výběr hodnoty, ke kterému modulu šablona patří. 

Systémová - příznak k zatržení, jestli se jedná o systémovou šablonu.

Zabezpečení proti náhodnému přepisu - atribut souvisí s polem „Metoda pro vytvoření pomocného objektu“ v části „Užité objekty“. Nastavení zamezuje náhodným editacím uvedeného pole, které budou používat pracovníci správce aplikace.

 

Užité objekty

Navázaný objekt - povinný předvyplněný údaj, je doporučeno jej neměnit. Uvádí, ke kterému objektu je šablona navázána (např. zakládá-li se šablona pro rozhodnutí ministra, vybere se objekt „Rozhodnutí ministra“). Výběr pole „Navázaný objekt“ ovlivňuje následně nabídku v seznamu „Strom pro načtení dat“ v části „Základní údaje“. Ikona zobrazit_url umožní zobrazení detailu objektu do nového okna.

Pomocný objekt - nepovinný údaj. Uživatel může zvolit v případě potřeby pomocný objekt k navázanému objektu. Ikona zobrazit_url umožní zobrazení detailu objektu do nového okna.

Metoda pro vytvoření pomocného objektu - textový editor pro vytvoření pomocného objektu. 

Pomocný objekt bude doplněn do stávajících dat - nepovinný údaj. Uživatel může zvolit v případě potřeby pomocný objekt k navázanému objektu. Ikona zobrazit_url umožní zobrazení detailu objektu do nového okna.

ToDo - atribut se váže na pole „Metoda pro vytvoření pomocného objektu“ a nastavuje se automaticky ve chvíli, kdy je v uvedeném poli uveden text „ToDo“. Slouží pro potřeby pracovníků vývoje ASD Software, s.r.o.

 

Vlastnosti šablony

Typ dokumentu - uživatel vybere typ dokumentu, ke kterému bude šablona v systému vázána. U uvedeného typu dokumentu se poté v systému bude uživateli nabízet i možnost generování dokumentu ze šablony.

Vstupní formát šablony - uživatel zadá formát šablony, ve kterém ji bude nahrávat ze souboru do systému.

Výstupní formát generovaného souboru - uživatel zvolí, zda bude výstupní formát (po vygenerování uživatelem) shodný jako vstupní formát, případně se dokument nageneruje do PDF či DOC formátu.

XML šablony - přes tlačítko „Vybrat soubor“ uživatel vybere na disku odpovídající a požadovanou šablonu, následně ji tlačítkem Nahrát šablonu ze souboru uploaduje do systému.

 

Uživatelské seznamy 

Zobrazit jen vybrané seznamy - příznak pro zobrazení záznamů vybraných v seznamu níže.

 

V této části je přístupný seznam uživatelských seznamů s datovými zdroji pro následnou editaci šablony dokumentu (vkládání datových prvků apod.). Uživatelské seznamy již bude mít uživatel s rolí Administrátor úřadu předpřipravené pro výběr. Prostřednictvím výběru jednotlivých seznamů si pak uživatel může upravit seznam datových prvků, které bude moci použít při samotné editaci šablony.